header image

Niagara watervallen/Canada/Ontario

Posted by: | 18 juni 2011 | No Comment |

Na ons bezoek aan de Amish people in Pennsylvania rijden we via de staat New York steeds meer de bergen in om via het dal van de Hudson rivier uiteindelijk bij de Niagara watervallen uit te komen.

De hoeveelheid water per seconde wat naar beneden valt is van deze watervallen het meest indrukwekkende en dat maakt dat deze watervallen hoog scoren in wereldbekende watervallen, wij zien er echter weinig van want we treffen net een grijze dag en door het opspattende water hadden we het gevoel in de mist op een doortrekkend toilet te staan, Even waren er momenten dat de lucht openbrak en daarvan konden we genieten.

Op de 4 mile creek campsite vangen we de ene vis na de andere Sjors heeft niet zoveel geluk door een enorme karper breekt zijn hengel en als Klaas een nog grotere vangt weet deze op het laatst te ontsnappen net als we de vis aanraken.

De volgende dag is er het vertrek naar de grens om Canada in te rijden en dat is niet moeilijker dan de Brieneroord passeren in de ochtend spits, we rijden de provincie Ontario binnen richting de grootste stad Toronto, we worden vrolijk via allerlei tolpoortcamera’s gefotografeerd om te betalen.Via borden wordt dreigend gewaarschuwd toch vooral deze tol te betalen, maar hoe staat er niet bij, rijden maar en hopen dat niemand ooit weet wat een Nederlands kenteken is.Na wat parkeerplekjes zijn we na enkele dagen op een van de eerste campinkjes die we zullen blijven onthouden, de camping was nog niet open voor het seizoen, de eigenaar geeft ons bevroren snoek om te proeven en we mogen ergens bij het riet naast de boatramp gaan staan.We vangen in een half uur tijd wel 25 Meervallen (Catfish) en ontdekken tijdens de biologie les Bevers en Beverdammen.De ganzen met jongen lopen langs onze camper.Ook op een volgend plekje hebben we dezelfde ervaring we mogen meevaren en gaan weg met de kano, we zwemmen in steenkoud water.Op een van de volgende rijdagen arriveren we in een voorstadje waar ook een highschool is met zwembad en zowaar (we zullen wel stinken) mogen we gratis naar binnen en weken we weer schoon.

Dan arriveren we zo’n 100 km voor de provincie Manitoba via een zijweg bij een van de wel 100.000 meren met een bootramp, gewoon midden in de natuur, we maken kampvuur en koken erop met biefstuk en gebakken aardappels, Klaas vangt zijn eerste meerforel van 45cm, Sjors een Baars.Een stukje verderop hebben Keith en Kevin hun kamp, er klinkt vrolijke muziek van Johny Cash en Rawhide ze slapen onder de bodem van een gebruikt zwembad en hebben een vuur van enkele bomen.Achterop hun four wheeldrive staat een vriezer en daarin zit een Eland die ze zelf geschoten hebben, we mogen met ze meevaren en vangen forel, ‘s avonds hebben we een gezellige avond, en Sjors en Klaas mogen film kijken en we eten ELANDBIEFSTUK.

Van Keith en Kevin leren we de uitdrukking die ze bij elke verbazing gebruiken HOLY MOLY, en dat is het tot nu toe in Ontario HOLY MOLY.